fbpx

Blog

Bolečine v hrbtu… zaradi vaj za hrbet?!

Danes se je pri meni oglasila gospodična s težavami, ki jih večinoma rešujem: bolečine v hrbtu in mravljinčenje po nogi. Nič novega torej.

Zanimivo pa, da je nedavno trenirala v znanem slovenskem vadbenem centru in dala skozi že kar nekaj “vaj za hrbet”.Glede na to, da je trenirala v majhni skupini pod budnim očesom trenera/ke moram zapisati nekaj ugotovitev, ki pogosto preprečujejo trenerjem in vaditeljem vadb, da bi obdržali stranke ali se celo ukvarjali z rehabilitacijo.

Kajti po mojem mnenju so-smo prav trenerji tisti, ki lahko najučinkoviteje izvajamo rehabilitacijo večine današnjih poškodb in bolečin! Kajti naloga rehabilitacije je kako spraviti ljudi zopet v pogon in gibanje, in nihče ni tu boljši kot gibalni strokovnjak.

Kje je šlo torej narobe, da je gospodična med vadbo s trenerjem še vedno čutila bolečine, ki so se zgolj stopnjevale?

  • Premajhno zavedanje trenerjev, da vadba skozi bolečino, NE IZBOLJŠA situacije. Nasprotno. Pogosto vidim, da so trenerji do svojega poklica nonšalantni,ne zavedajo se, daje dodana vrednost ravno v njihovem poklicu.Kar v skupini pogosto pomeni, da trenerji sledijo v naprej za risani šabloni dela, namesto, da bi posameznika z bolečinami uspešno vodili skozi proces prilagojene vadbe.
  • Gospodična je recimo imela/ima izrazit ekstenzijski sindrom. Gre za bolečine,ki nastanejo kot posledica pretiranega zategovanja ledvenega dela hrbta. To se hitro opazi pri nepopolnem sklanjanju iz kolčnega sklepa inbolečinah pri napetem sedenju, pogosto takšni ljudje sedijo na žogah ali zelo vzravnano…Pri takšnih primerih pogosti nasveti kot so: Poravnaj hrbet, izravnaj se, zategni hrbtne mišice, stiskaj trebuh/hrbet… ne koristijo najbolj. Ravno nasprotno, celo škodujejo.Namesto naravnega gibanja takšni posamezniki razvijejo obsedenost z mnogimi popolnoma nenaravnimi oblikami gibanja, ki so pogosto prisilne in nasprotne dolgoročni zdravi logiki gibanja.

  • Pogosto prepričanje kolegov iz fitnes industrije (tudi mene) je, da moč vedno reši probleme in bolečine. Takšen pogled je nažalost preveč preprost, drži v grobem, vendar grobost tudi povzroča več težav.Kot mnogi, ki spremljate moje zapise, pri ljudeh z bolečinami v hrbtu je potrebno poleg občasne – pravilne manualne sprostitve- doseči predvsem učenje nebolečih gibalnih vzorcev,ki jih uporabljamo/jo skozi vsak dan. NE moč, NE stiskanje mišic. Pač pa učenje ljudi, kako doseči gib s katerim lahko opravljajo osnovne ali težje vsakodnevne funkcije.
  • Trenerji bodo in ponekod s(m)o že postali eden glavnih stebrov za povrnitev zdravja ljudi. Nihče ne zmore na en mah ljudem povrniti fizično moč, kulskost, kondicijo in zmanjšati bolečine hkrati. Razen kulskih trenerjev ali pa kineziologov. Žal se tega mnogi ne zavedajo.
  • Današnji trener mora razumeti in obvladati modificiranje gibalnih vzorcev tako za delo 70 letnikov z bolečinami v hrbtu, kot 20 letnimi športniki z bolečinami v hrbtu.Mnogi se želijo “specializirati” ampak v resnici je delo trenerja kako generalni pristop učenja gibanja približati najrazličnejšim ljudem. Na kratko: vsi morajo/mo počepati in deadliftati, ampak sebi primerno.

ATTENTION

Ko takole ljudje probajo z izvajanjem vaj na slepo, in seveda ne uspejo, to najbolj škodi ugledu vseh. Tako si ljudje mislijo: “Češ probal sem že z vajami, vendar niso delovale. Zato bom probal neko drugo terapijo”.

Vendar v resnici se ravno s pravilno oblikovanim vadbenim programom naredi največji napredek v telesu. Samo prisluhniti je potrebno Posebnostim posameznika.

Najprej se gibajte pravilno, šele nato se gibajte več!

Za več informacij in pomoči smo vam na voljo!

Prijavite se na naše novice in prejmite darilo, e-knjižico dr. McGilla!

Imate bolečine v
hrbtenici? Izpolnite
spletni vprašalnik
in pridobite nasvete za
odpravo bolečin.