fbpx

Blog

5 največjih napak “Fitneserjev”

Ker 13-ga junija predavam na dogodku FZS v Portorožu, naj tokratno objavo namenim temu, da malce raztrosim besedo o dogodku naokoli.

Torej na kongresu FZS bom 13ga junija predstavil svojo metodo odprave bolečin v hrbtu Mehanik hrbta. Vabljeni!

Kot ogrevanje v mojo predstavitev vam pa priporočam ,da si preberete 5 največjih napak, ki jih pogosto izvajajo tudi izkušeni t.i. “Fitneserji”- zvesti obiskovalci fitnesov, in ljudje, ki imajo sicer z vadbo moči že kar nekaj izkušenj.

Pogosto se namreč izraz “fitneser” slabšalno uporablja za ljudi, ki trenirajo na “broscience” način, in ki jih nebi resno jemali pri vprašanjih glede bolečin in gibanja. Vendar stanje na tem področju se spreminja, in vedno več “fitneserjev” postaja sofisticiranih trenerjev.

Še več, pogosto se trenerji ne zavedajo, da lahko rešijo mnoge probleme, ki jih zdravstvo ne zmore…

Torej, katerih 5 napak pogosto videvam pri t.i. “Fitneserjih”?

  • KOLENA NE SMEJO PREKO PRSTOV!
    Dogma, da kolena ne smejo čez prste pri počepih je presenetljivo še vedno IZJEMNO močno zasidrana pri mnogih fitnes trenerjih. Škoda, ker gre res za dogmo, ki nima nobene logične ali empirične osnove.
    Ta dogma, da kolena ne smejo preko prstov tudi nakazuje drugo, pogosto napako:

  • ARGUMENT AVTORITETE: Pogosto opažam, da mnogi trenerji verjamejo nepreverjenim trditvam samo zato, ker jim je neka “avtoriteta” tako rekla na izobraževanjih.
    Trening je zelo empiričen proces. Ni razloga, da bi verjeli nečemu ali nekomu samo zato, ker je “kul”. Premislite,če stvar, izjava pije vodo v logiki in telesu, in preizkusite.

  • VEDNO STISKAJTE RIT!
    Trebušne in še kaj. Stara fitnes logika je v vaje pogosto vključevala nasvete, ki so pripeljali ljudi v zelo nenaravno in trdo gibanje. Ševeč, mnogo bolečin in kronične napetosti vidimo zaradi logike – naredičimveč v 60 minutah, stisni vse kar lahko, porabi še več kot lahko…

    Tako seje preveč učilo aktiviranje posamičnih mišic- ali pa raztezanje posamičnih mišic- namesto treninga gibalnih vzorcev in upravljanje telesa kot celote.

  • 10,9, 8… Štetje ponovitev in obsedenost s programiranjem.
    Še ena pogosta napaka je, da trener opravlja vlogo števca ponovitev namesto učitelja. In dajevadeči posledično bolj skoncentriran na ponovitve kot na izvedbo.

    Kajti kdo pa ve koliko ponovitev je dobro danes narediti? Morda je 10 preveč, morda premalo. Čečlovek razume izvedbo in je skoncentriran na tehniko, potem bo sam vedel do kam in koliko lahko. Samoregulacija.

    Programiranje in sestava programov treninga je še ena napaka. Zakaj? Večina ljudi natančnih programov ne potrebuje. Potrebujeodlično znanje osnovnih gibalnih vzorcev.

    Še medšportniki opažam, da se preveč fokusirajo na kompleksno načrtovanje programov, namesto na poslušanje telesa in zdravo pamet uporabe le tega.

  • STISKANJE TREBUHA NOTRI….NE, NE, STISKANJE TREBUHA VEN!??
    Zmeda na področju pravilne stabilizacije trupa je še vedno neverjetna. Zavaljujoč mnogim nespametnim nasvetom iz medicine. Vendar tudi v fitnees svetu pogosto slišim dobronamerne nasvete stabilizacije, ki pa vodijo v napake. In to celo pri zelo izkušenih in močnih.

    Stabilizacijo dosežemo s stiskom vseh mišic okoli hrbtenice. Stisk mišic pomeni, da se točka od narastišča do izvora skrajša. Kar pomeni, da mišica/e ne gre niti ven, niti notri.

Več pa povem in pokažem, ko se vidimo 13. Junija in vam predstavim praktične primere različnih strank in razlogov za uspeh in neuspeh.

Najprej se gibajte pravilno, šele nato se gibajte več!

Za več informacij in pomoči smo vam na voljo!

Prijavite se na naše novice in prejmite darilo, e-knjižico dr. McGilla!

Imate bolečine v
hrbtenici? Izpolnite
spletni vprašalnik
in pridobite nasvete za
odpravo bolečin.