fbpx

Blog

Kako nas strah pripelje do bolečin?

Pri svojih strankah in tudi pri sebi vedno bolj opažam kako anksioznost in strah vplivata na pojav bolečin, še posebej v hrbtu in vratu.

Strah je predvsem posledica nezmožnosti soočenja s trenutnimi izzivi ali pa izzivi, ki nas čakajo.

Vsi smo ga že izkusili v tako banalnih situacijah kot je strah pred izpitom- takrat ko podzavestno veste, da se niste pripravili. Ali strah pred nevarnostjo. Problem nastane kadar strah postane kroničen, kar pa vodi v kronično spremembo drže, gibanja, dihanja itd.

Takšen strah nastane tako v službi pri slabih delovnih odnosih, ali doma v družini. Nastane takrat, ko nečesa nimamo več pod kontrolo ali ko podzavestno čutimo, da smo izkoriščani, da naše življenje ni užito in izkoriščeno kot bi lahko bilo.

Na strah vplivajo tako dogodki na katere imamo vpliv, kot družbenopolitična situacija na katero nimamo vpliva.Strah se največkrat kaže v šibkih nogah in šibki volji. Pomanjkanje volje do vsega, nenehno “tuhtanje” in premišljevanje različnih scenarijev v glavi, vse to nam izklopi noge, zato se um in telo odtujita.

Nismo več prizemljeni! Nismo več na Zemlji, ampak nekje drugje, tavamo v vesolju. Strah in zamišljenost nam torej ustvarijo izklop nog. Saj veste kako se noge pri človeku tresejo, če vas je nečesa močno strah. Kronična oblika tega pa je konstantna šibkost in bolečine v križu.

Zakaj ravno v križu? Čisto logična razlaga…V tem primeru strah pripelje do kroničnih bolečin v ledvenem delu, celo do išiasa zato, ker sile gibanja niso več primarno ustvarjene iz nog, pač pa iz hrbta!

Namreč v nasprotju z najpogostejšimi miti, niso hrbtne mišice tiste, ki morajo biti najbolj aktivne in močne pri gibanju- pač pa noge. In strah izklopi noge. Ker noge ne delujejo kot bi morale, pri gibanju in sedenju začnemo čutiti hrbet, saj je nevralni fokus možganov izklopil noge, in vklopil hrbet.

Vaje za hrbet v takih primerih vaše bolečine samo povečajo! Spet pri drugih se strah kaže v kroničnem podzavestnem stiskanju vratnih mišic in ramen. Ta fenomen potem spremlja tudi plitvo in zaprto dihanje, saj nikoli zares ne vdihnete s polnimi pljuči. Ker se stalno napenja vratni del, ta tip kroničnega napenjanja povzroča glavobole, šumenje in tinitus v glavi, mravljince po rokah in vratu itd.

Kaj torej storiti? Moramo se prizemljiti nazaj. Potrebno je začeti z odločnim treningom nog, in spremembo vzorca v glavi. Vaje z možgani na off ne bodo pomagale, meditacija tudi ne. Kajti izhod ven ne pomaga, prizemljitev in pogum, odločnost- to pomaga!

Poleg zavestnega strokovnega treninga je potrebne več igre in druženja skozi igro in šport. Vaje vključevanja nog v gibanje, in bolj odločnega gibanja z nogami je potrebno delati zavestno in osredotočeno. Pravilen trening in ozaveščanje, čuječnost do gibalnih vzorcev in vaj za moč nam povrne pravilno gibanje, in s tem prizemljitev.

Prav tako se nam spremeni psiha na bolje, saj vidimo logično povezavo kako nekaj deluje kadar se problema razumno lotimo in se okrepimo telesno in psihično. Zopet dobimo zaupanje v svoje odločitve in sposobnost razuma, kar je ključ do odprave strahu in neodločnosti. Prav tako se ne ustrašit, če pustite negativne ljudi za sabo in varno kletko zamenjate za svoboden zrak. Več o tem pa morda drugič…

Jure Gubanc, Mehanik hrbta

Za več informacij in pomoči smo vam na voljo!

Prijavite se na naše novice in prejmite darilo, e-knjižico dr. McGilla!

Imate bolečine v
hrbtenici? Izpolnite
spletni vprašalnik
in pridobite nasvete za
odpravo bolečin.