fbpx

Blog

Zakaj gibanje NE pomaga pri bolečinah v hrbtu?

Avtor: Jure Gubanc

Pogosto slišim od zdravnikov pa do splošne javnosti : “Več gibaj in bolje ti bo v hrbtu”. Pohvalno, da je gibanje postalo pogostejši nasvet kot operacija ali tablete vendar…. hudič je v detajlih.

Na primeru moje nedavne stranke, garaškega triatlonca bom razložil zakaj temu ni tako.

Gospod se že celo življenje ukvarja s športom. Prve bolečine v hrbtu si je prislužil z igranjem golfa.

Golf morda ne izgleda fizično najbolj zahteven, je pa za ortopedske težave s hrbtenico eden bolj zahtevnih Športov. Rahlo zgrešena mehanika gibanja in pretirane torzijske sile v ledvenem delu, zaradi dolge ročice in hitrega zamaha ustvarijo neznanske navorne sile.
V kolikor je udarec slabo izveden iz kolka in stopal, prsne hrbtenice in ramenskega obroča, se višek sil prenese na ledveni del.

Bum, hernija je tu.

Gopod je nato videl, da mu bolje odgovarja triatlon. Plavanje, kolo , tek. Vendar rahle, komaj vidne napake v gibanju se ne odpravijo tako, da zamenjate šport. Iz bolj intenzivno sunkovitega športa je presedlal na bolj vzdržljiv šport, kjer so manjše kratkoročne obremenitve, vendar časovno mnogo daljše.

Tako je začasno njegova poškodba diska bila nesramno tiho. Vendar njegov dominanten vzorec- rotacija in izteg hrbtenice se je nadaljeval.
Dokler ni telo reklo dovolj. ❗

Vendar zakaj, če pa je redno telovadil različne športe?

Zato:

NAPAČNO GIBANJE NAS NE OBVARUJE PRED POŠKODBAMI, PAČ PA JIH POVZROČA.
✔️PRAVILNO GIBANJE NAS OBVARUJE PRED POŠKODBAMI IN OMOGOČA POLNO ŽIVLJENJE.

Ko torej slišim nekoga govoriti, da se je samo potrebno več gibati i gibati in težave bodo izginile jim skušam čim bolj strokovno in preprosto argumentirati:

Bolečine in poškodbe hrbtenice se zgodijo zaradi gibanja. Tako kot se avtomobil ne bo poškodoval v garaži, pač pa pri velikih hitrostih.
Velike hitrosti, gibanje, obremenitve… zahtevajo tudi dobro gibalno podlago. Jaz temu rečem zdrava gibalna mehanika.

Dodajanje gibanja na slabo gibalno mehaniko je podobno nevarno kot bi močan motor dali v fička. Lahko ste super močni, vendar vas to ne bo obvarovalo. Ker temelj zdravja je kakovost in tehnična perfekcija. In nikjer ni potreba po kakovosti gibanja in tehnični perfekciji večja kot pri nas, ki elito veliko gibati. ”kavčarji” si lahko privoščijo “kilavo” gibalno mehaniko, saj manj tvegajo, ker tudi manj gibljejo.

Gospod že uspešno okreva in skupaj izvajava vedno bolj napredne vaje, da bo zopet lahko na triatlonskih tekmah.

Najprej se gibajte pravilno, šele nato se gibajte več!

Za več informacij in pomoči smo vam na voljo!

Prijavite se na naše novice in prejmite darilo, e-knjižico dr. McGilla!

Imate bolečine v
hrbtenici? Izpolnite
spletni vprašalnik
in pridobite nasvete za
odpravo bolečin.