fbpx

Blog

Slaba drža! Kako odpraviti puklasto ali pa zategnjeno držo

Piše: Mehanik hrbta

Postavi se bolj pokonci! 🗣️ Gre za pogost vzklik ali napotek, ki ga verjetno sliši vsakdo. V tokratnem videu sva s kolegom predstavila nekaj modrosti o tem kaj je sploh slaba drža.

Da vam poenostavim dileme o telesni drži:

1. Pri drži gre lahko za dva glavna problema: Estetski ali pa bolečinski- in se veda oboje. Torej so ljudje, ki jih slaba drža moti zaradi estetike in ljudje, ki jih moti zaradi bolečin- najpogosteje so to bolečine v hrbtenici.

2. Razlikovat moramo med trenutno statično držo v sedečem položaju in pa resnično, podzavestno stoječo držo. V sedečem položaju, še posebej na stolu je normalno, da se presedamo in izbiramo različne drže, ki morda v določenem trenutku izgledajo slabo. Vendar je BOLJŠE, če med sedenjem menjamo več čudnih drž, ki so si med seboj različne (in tako pokrijemo celotne potrebe gibljivosti hrbtenice) kot pa, da se silimo biti trdo vzravnani ves čas. Torej ni narobe, če sedite kot vreča krompirja, če boste čez 10 minut sedeli že popolnoma drugače itd. Slabše se je silit v ”popoln”položaj.

3. Slaba drža je načeloma odraz položaja medenice, položaja ramen, položaja glave in položaja celotne hrbtenice. To so glavni igralci. 

4. Recept za izboljšanje ali poslabšanje drže: Ne se silit v boljšo držo! Ne gre to tako na hitro. Za boljšo držo morate predvsem povečati število kompleksnih gibov, ki stimulirajo in navadijo telo na nove položaje. Pri sedenju sem omenil, da morate biti v različnih- vendar sproščenih položajih, kjer bo hrbtenica v popolnoma nasprotnih si položajih. Za zmanjšanje kifotične- puklaste drže morate dodati mobilizacijske vaje za prsno hrbtenico. Napetost v ledvenem delu bo izginila sama od sebe, ko boste enkrat izboljšali celotno formo telesa.

5. Skoliotična drža: Slaba estetska drža je predvsem skoliotična ali pa pretirano kifotična. O skoliozi smo že pisali na naši spletni strani mehanikhrbta.si , predvsem v ledvenem delu jo je mogoče hitro odpraviti. Večina skolioz morate vedeti, da ima izvor v asimetrični tenziji, in ne gre za kostno- strukturne spremembe. 

🏆 In še dodaten nasvet: slaba drža je lahko odraz 2 tipov ljudi: Hipotoničnih ali hipertoničnih. Po domače: Tisti, ki imate napete mišice in zabetonirane sklepe in tistih, ki ste mehki in raztegnjeni. Prvi boste v vadbenem in gibalnem režimu potrebovali več vaj kontrole in ozaveščanja novih položajev razpona gibanja- mobilizacijske vaje, kontrola, dvig kompleksnosti… drugi boste potrebovali več treninga za moč- seveda strokovno izvedenega.

Za vsa vprašanja ❓ glede slabe drže – lahko nam pošljete tudi slike, se obrnite na info@mehanikhrbta.si

Če iščete poseben izziv za odpravo bolečin v hrbtu, smo za vas pripravili 30-dnevni izziv z zagotovljenim uspehom – če se vaše stanje v tem času ne izboljša, vam vrnemo denar.

Prijavite se na naše novice in prejmite darilo, e-knjižico dr. McGilla!