fbpx

Blog

Pripomočki, ki (ne)delujejo: Pasovi za hrbet

Piše: Mehanik hrbta

Zadnjič smo ocenili ne/smiselnost kupovanja razteznih miz za hrbtenico. Tokrat za vas ocenjujemo (ne)smiselnost nošenja pasov in opor za hrbet. 

Pasovi za ledveni del hrbta so pogosta izbira pri ljudeh, ki imajo težave z dvigovanjem bremen. Na kratko bi pasove razdelil na dva tipa: Pasovi za povečanje intraabdominalnega pritiska in pasovi, ki izgledajo znanstvena fantastika v resnici so pa neuporabni. Ponavadi sledite kmečki logiki: Bolj robustno in preprosto izgleda, večja je verjetnost, da ima kaj učinka. Edini namen pasu je, da si ga namestite okoli… pasu, in ga malce zategnete. Ravno toliko, da vam malce stiska pas, podobno kot bi imeli oblečen steznik. Namen tega stiska je, da vaše mišice trupa lahko lažje uprete proti pasu. Tako vam lahko pomaga predno dvignete breme, saj vas malce opominja na to da držite stisnjen trup. Prav tako vas takšen pas lahko žuli spredaj v primeru, da se sklonite na napačen način in tako marsikoga s slabo tehniko dvigovanja lahko opomne, da mora ohranjat bolj čvrst položaj. Tudi namen tega pasu ni, da je čim bolj širok in da vas zavira na trebušnem delu upogiba. Namen je, da čutite rahel pritisk iz vseh strani okoli hrbtenice in lahko potisnete mišice v pas.

Če že torej želite poskusiti z uporabo pasov vam svetujem, da dobite širok in usnjen pas dvigovalcev uteži, ki se ga dandanes kupi v vsaki športni trgovini med fitnes opremo. Gre za relativno ugoden nakup, ki vam bo prišel občasno tudi prav med izvajanjem težjih vaj dvigovanja uteži. Seveda se prej pred nošenjem posvetujte s kakšnim od nas saj ni primeren za vsak primer bolečin v hrbtu. Tudi pas sicer ni namenjen celodnevnemu nošenju in stalnemu stiskanju. Njegov namen je, da vas opomne in nauči boljšega dvigovanja.

Kako vem, da mi bo pomagal?
Zelo enostavno lahko preverite ali vam bo pas pomagal in ali se ga izplača kupiti. Če se primete z rokami okoli trupa in stisnete skupaj in se priklonite v kolčnem sklepu in vas boli manj ali sploh ne, potem bo pas odigral podobno vlogo kot tale stisk in bo pomagal. Če imate težave pri razumevanju kaj je to predklon iz kolčnega sklepa si dajte palico za hrbet po celi dolžini hrbtenice in se priklonite tako, da ohranite stik s palico. O tem govorim. Potem pa samo stisnite trup z rokami iz leve in desne strani in ponovite predklon. 

Vseeno jaz osebno niti naše stranke takšnih pasov ne uporabljamo, saj je naša naloga, da ljudi naučimo takšnega dvigovanja, da ne bodo imeli nobenih problemov. Ker pa ste trenutno obsojeni na učenje od doma in se bo marsikdo od vas težko učil pravilnega dvigovanja težjih bremen brez naše pomoči, si pas lahko omisli. Seveda ga pred nakupom poskusite, če vas zares dobro spodbudi, da z njim učvrstite hrbet.

Kaj pa pasovi za nošenje med sedenjem? 

Torej namen pasu je, da rahlo poveča intrabdominalni pritisk in se lahko s stiskom mišic uprete vanj. Tako vas spodbudi, da naredite t.i. Bracing iz spodnjega dela mišic trupa. Njegov namen je torej pomagati vam med gibanjem in dvigovanjem. Med sedenjem stiskanje mišic ni potrebno zato pas nima funkcije. Poglejte kakšne naše druge objave, da se naučite kako urediti delovno mesto in sedež. Prav tako bi rekel, da je učinek večine pasov zgolj to, da vas grejejo. Pravi pas mora biti čvrst in ne elastičen, ki se deformira hitro. Prav tako pravega pasu ni potrebno nositi cel dan, samo ko ga zares potrebujete pri fizičnem delu, saj ni najbolj udobna zadeva.

Kaj pa na dolgi rok?

Ne. Kdor nosi pas na dolgi rok ima težave z razumevanjem dvigovanja in priprave svojega telesa. Danes ni delovnega mesta, ki bi bil tako strašno fizično zahteven, da bi stalno potreboval nošenje pasu. Gre za izgovor pri ljudeh, ki se ne želijo posvetiti fizični pripravi svojega telesa in spremembe gibalnih vzorcev. Torej na dolgi rok nošenje ne priporočam, gre za kratkoročno rešitev. Raje ga potem porabite za dvigovanje v telovadnici. Namreč dokazano je, da vam na dolgi rok lahko zmanjša ali pokvari občutek za učvrstitev trupa.

Prijavite se na naše novice in prejmite darilo, e-knjižico dr. McGilla!