fbpx

Blog

Kaj pa skolioza ?

Pogosto dobivamo tudi stranke s skolizo. Kaj točno je skolioza?

Gre za ukrivljenost hrbtenice v lateralni, torej stranski smeri. Hrbtenica ima naravne krivine v sagitalni ravnini, načeloma stranskih krivin in odklonov ne sme biti prisotnih.

Skolioza je lahko prirojeno stanje ali pa gre za t.i. Funkcionalno skolizo. Prirojeno skolizo načeloma imenujemo strukturna, saj gre za dejanske spremembe v hrbtenici- vretencih, ki so lahko neenakomerno raščena in je en del vretenastega telesa višji od drugega. Na tak tip skolioze je težko vplivati brez operativnega posega. 

Primer moje stranke, ki ga vidite na sliki je drugačen. Gre za najpogostejšo obliko skoliz, prej omenjeno funkcionalno skoliozo. Pri tem tipu skolize ne gre za prirojeno deformacijo hrbtenice, pač pa za neenakomerno nevromišično tenzijo, ki zamika medenico ali pa hrbtenico. Le ta ni posledica genetike pač pa asimetričnih obremenitev v življenju ali športu. Mnogo športnikov iz asimetričnih športov ali pa raznih enostransko obremenjenih poklicev razvije ta tip skolioze. 

Kot vidite pri slikah spodaj je funkcionalno skoliozo mogoče odpraviti. Pogosto takšen tip skolizo povzroča večje težave in bolečine kot prirojene strukturne skolioze, ker tam so hrbtenice že adaptirane na deformacijo. 

Prav Nina, mlado dekle, ki je prišlo do nas s primerom funkcionalne skolioze sedaj uspešno odpravlja bolečine v hrbtu in skolizo. Oblikoval sem ji prav poseben program vaj s katerimi lahko izenačuje oziroma izničuje krivini iz obeh strani. Pri njej je napredek že zelo hiter (3 tedne) saj ima glaven problem prav v ledvenem delu, kjer veliko lažje postavi položaj ledvene krivine z nastavitvijo nagiba medenice. Zato je skolioze v ledvenem delu moč lažje reševati. Krivine v prsni hrbtenici so večji hakeljc in odprava traja dlje.

Pri skoliozi človek izgubi občutek kaj je to normalna krivina hrbtenice. Možgani se navadijo, da ‘’grd’’ položaj sprejmejo kot normalen. Zato je na začetku potrebno veliko koncentracije pri sami izvedbi, saj ne treniramo samo mišic pač pa učimo telo, da postavi nov položaj kot normalen. Najprej nastavimo primeren položaj in ga treniramo predvsem pri nizkih obremenitvah, da dobimo občutek in podaljšan čas tenzije, saj želimo izenačiti prav mišično tenzijo. 

Zatorej, ne ustrašite se svojih skoliotičnih krivin. Hitro lahko ugotovimo za kateri tip skolioze gre in najdemo rešitve.

Vprašanja in nasveti
www.mehanikhrbta.si

Primer skolioze pri Nini
Primer skolioze pri Nini
Primer skolioze pri Nini