fbpx

Blog

Pričevanja naših strank: Delavnica Mehanik hrbta

Piše: Jure Jakopin, osebni trener in zadovoljni obiskovalec naših delavnic Sam svoj mehanik hrbta

Če si nekdo, ki ima bolečine v hrbtu, ti zna ta objava zelo koristiti

Kadar se spopadamo z nečim, kot so bolečine v hrbtenici, navadno najprej obiščemo svojega osebnega zdravnika. V nadaljevanju vam bom zaupal nekaj “skrivnosti”, ki vam jih zdravnik ni povedal.

Pa začnimo …

Prva stvar, ki jo zdravnik predpiše, so v največ primerih protibolečinske tablete ali injekcije.

Upravljanje in odpravljanje bolečine, kar je delo protibolečinskih ambulant, je prav to, kar nam govori že ime samo. Odpravlja bolečino, torej simptome. Vendar za dejansko polno okrevanje moramo odpravljati vzroke bolečin. Bolečina je zgolj znak, da nekaj delamo narobe.

Poglej …

Če sem nepazljiv pri delu s kladivom in se udarim v palec, bo ta na bolečino občutljiv še bolj kot prej, saj nismo odpravili vzroka. In kaj je vzrok? V tem primeru je vzrok naše bolečine napačno ravnanje s kladivom. Vsakič, ko bomo zgrešili žebelj in se udarili v palec, bo palec na dotik občutljiv bolj kot prej. Prišli bomo celo do te točke, da bomo čutili neznosno bolečino že pri tako preprostih dejanjih, kot je seganje v žep. Torej že rahel dotik palca nas bo neznosno bolel. Zato moramo začeti iskati vzroke bolečine takoj in ne smemo odlašati ali živeti v prepričanju, da bo čez čas bolje, saj je kvečjemu lahko še slabše. Pomislimo, kako neumno bi bilo zdraviti prst, čeprav še vedno nismo odpravili vzroka – udarcev s kladivom. Torej pametno je prenehati z gibi, ki povzročajo bolečine in se naučiti izvajati gibalne vzorce na način, ki nam ne bo več povzročal težav – bolečin.

Kaj pa “degenerativne spremembe v disku?” Tudi to je pogosta diagnoza, za katero je dobro vedeti naslednjo stvar.

Torej …

Kadar boste slišali za “degenerativne spremembe v disku”, gre v veliki večini primerov za napačno diagnozo. Temno osenčeni diski, ki jih vidite na slikanju, so znak razvodenelosti oziroma izgube vode v hrbtenici. To se namreč zgodi čisto vsem izmed nas v procesu staranja in je enakovredno gubicam na koži, ki jih dobimo z leti.

Zdaj pa vadba in raztezanje. 

Tudi tukaj moramo biti še posebej pazljivi, če sta namreč izbor in potek vadbe neprimerno zastavljena, težave v hrbtu kvečjemu povečate in si lahko hrbet poškodujete. Vsakodnevno ponavljanje določenih obremenitev v fitnesu, ne da bi znali pravilno obremeniti hrbet in ga razbremeniti, namreč povzroča nabiranje poškodb v hrbtenici. Ponavljajoče ukrivljanje vašega hrbta v fitnesu, čemur sledijo dolge ure sedenja na delovnem mestu, slabo izvedene vsakodnevne aktivnosti, kot so oblačenje ali vrtnarjenje, skupaj skujejo “zaroto” proti vašemu hrbtu. Pogosto so hrbtenice športnikov bolj boleče od hrbtenic neaktivnih posameznikov. Rešitev ni v prenehanju vadbe. Rešitev je v spremembi vaših osnovnih gibalnih vzorcev, tako da lahko naučene optimalne gibalne vzorce nadgradite z vadbo v fitnesu brez kompromisov z vašim hrbtom.

Raztezanje …

Čeprav je raztezanje splošno sprejeto kot koristno za zdravljenje hrbtenice, gre tukaj za zelo staro idejo, ki zahteva premislek. Takšna stvar, kot je razteg, ki naj bi bil dober za vse z bolečinami v hrbtu, namreč ne obstaja. Tako kot ne obstaja neki univerzalni izvor bolečine. Vsak primer je drugačen in edinstven, zato je vsak razteg treba dobro premisliti in ga zelo previdno umestiti v program vadbe. Namesto da porabljate energijo za raztege, ki ukrivljajo hrbtenico, se raje osredotočite na pridobitev stabilizacije in kontrole. Prilagajanje vsakodnevnih gibov, da ohranite hrbtenico v nevtralnem položaju, je dober začetek. Pri tej poti do okrevanja bodo vaši diski doživeli veliko manj napora, bolečina bo izginila in gibljivost se bo povrnila.

Naslednja zelo pogosta napaka, ki jo lahko storite, je razvijanje moči. Ta je sicer nujno potrebna, vendar jo je treba v sam vadbeni proces umestiti pravilno. Razvijanje moči v vadbenem procesu že čisto na začetku je sicer najlažji postopek, saj je moč precej “preprosto” razvijati, vendar tako mnogi pacienti ostanejo pacienti še dolgo, saj dobijo napačne predstave, da je za ozdravitev bolečin v hrbtu treba krepiti moč. Predstavljajte si, da moč v relaciji do telesa pomeni enako kot konjske moči pomenijo za avtomobil. Če nadgrajen in “sfriziran” motor s 500 konjskimi močmi postavimo v avtomobil s šibko karoserijo in se gremo vozit po mestu s polno hitrostjo, je zgolj vprašanje časa, kdaj bo premočan motor sesul avto na koščke. Enako je s človekom, ki je razvil nesorazmerno količino moči v primerjavi z vzdržljivostjo, saj lahko pričakuje zgolj več poškodb. Poškodbe hrbta izvirajo iz obremenitve hrbtenice pod bremenom, vendar šele takrat, ko porušimo formo. Ohranjanje pravilnih gibalnih vzorcev zahteva vzdržljivost. Zato ji moramo vedno nameniti večjo pozornost kot moči, kadar imamo opravka s težavami v hrbtu. Šele ko vzpostavimo pravilne gibalne vzorce in osvojimo dobro vzdržljivost, s katero te vzorce lahko ohranjamo, in dosežemo stabilnost ter kontrolo v gibu, lahko napredujemo na agresivnejši trening moči.

Torej …

Če na kratko vse skupaj povzamemo, dokler nismo našli vzroka, kaj je tisto, kar nam povzroča bolečine, bomo to le prestavili in ne pozdravili.

P.S. Da pa ti nasveti dejansko delujejo, lahko potrdim sam, saj mi je z njimi uspelo odpraviti bolečine v ledvenem delu hrbtenice.

Vir: knjiga Mehanik Hrbta, iz katere sem črpal nasvete avtorja Prof. Dr. Stuart Mcgill 

Prevedel: @juregubanc

#mehanikhrbta

Prijavite se na naše novice in prejmite darilo, e-knjižico dr. McGilla!