Blog

Skolioza: Bolezen ali pridobljeno stanje?


Dobra novica: Skoliozo lahko večinoma odpravimo!

Ker imamo vedno nove posameznike s skoliozo, tokrat znova nekaj pomembnih misli o odpravljanju te težave.

Vedeti je potrebno, da je večina skolioz pridobljenih. Torej večinoma ne gre za prirojeno stanje pač pa ga pridobimo z asimetričnimi obremenitvami in položaji. To je dobra novica, saj je tako z ustrezno izbranimi vajami težava tudi rešljiva.

Tokrat imamo primer skolioze, ki je nastala kot posledica pojava t.i. Mišične distonije. Gre za stanje, kjer mišice neenakomerno vlečejo sklep v eno smer. Pojavljajo se nenadzorovane mišične kontrakcije in spazmi. 

Če je pri klasičnih skoliozah vzrok v ne enakomernih obremenitvah, je pri tem redkejšem primeru mišične distrofije lahko vzrok v prirojeni dovzetnosti ali pa se distonija pojavi zaradi močne oblike stresa. 

Ne glede na to kakšen je vzrok, ki povzroča skoliozo, morate vedeti nekaj pomembnih napotkov za uravnoteženje in odpravo skolioze:

1. Somatske vaje (občutenje svojega telesa in mišic) so ključen del v treningu. Namreč možgani pošiljajo mišicam signale, ki ustvarjajo spazme, ki nato ustvarjajo skoliozo. Vaje je potrebno izvajati s polno osredotočenostjo. Točno morate vedeti kateri del telesa pri izvedbi čutite.

 2. Nujno je potrebno vključiti posturalne vaje. Kaj je to? Posturalne vaje so vse tiste kjer moramo držati položaj drže, ki ga želimo trajno obdržati. Torej pri primeru skolioze, morate pred začetkom vaje telo postaviti v želen, simetričen položaj.

3. Nujno je, da so te posturalne vaje dolgoročne. Spodaj imate primer vaje školjka, kjer lahko točno nastavimo hrbtenico iz popolnoma skoliotičnega v popolnoma simetričen položaj. Prav tako v tem položaju lahko ostanemo dlje časa (gledamo televizijo) in tako počasi navajamo možgane na nov položaj. Če je ukrivljenost (kot v našem primeru) takšna, da je desna stran povešena, potem se osredotočite na aktivacijo leve strani in popolno poravnavo med izvedbo vaje. 

Detajli so pomembni! Spodnji del medenice morate med izvedbo vaje stalno rahlo vleči k sebi. Tako boste uspeli uravnotežiti obe strani In aktivirati stran, ki je preveč raztegnjena. Glejte se v ogledalo.

Nasveti in pomoč na:
www.mehanikhrbta.si

This image has an empty alt attribute; its file name is Skolioza_primer-1024x1024.jpg
Primer skolioze pri pacientu