Skip links

Kako naj hrbtenica preživi dolga in neudobna potovanja?

Vsi poznate ta občutek na potovanjih. Ali se vlačite naokoli z avtomobilom, postopate in posedate po letališčih in se premetavate po neudobnih sedežih na letalih… Ja, spisek stvari, kjer lahko še dodatno razdražite vašo že tako razbolelo hrbtenico ali pa celo doživite svoj prvi ‘’auč’’ moment je precej dolg.

Včasih je stvar taka, da okolja in dogodkov ne morete kontrolirati popolnoma. Niste vedno v vaši hiši ali pisarni. Kako torej ravnati kadar vas okoliščine prisilijo v slabo ravnanje in higieno hrbtenice?

1. Najprej preverite koliko prtljage zares potrebujete, da zmanjšate težo torbe. Moje preprosto navodilo: ‘’Spakirajte gate, štumfe, ščetko, pasuš… in denarnica trdno ob sebi.’’ Razne šampone vam ponavadi vržejo v koš na letališki kontroli, brisačke boste dobili v svojem hostlu ali hotelu, topla oblačila pa imejte na sebi. 3 puloverje in 2 hlače:)

2. Tako ali tako boste na vseh prevozih bodisi v zraku ali na zemlji sedeli. Zato izkoristite vmesni čas za premikanje nog ali po domače hojo.

3. Uporabite kovček ali torbo, da si podložite računalnik ali telefon medtem ko sedite na neudobnih sedežih po letališčih in vam ne preostane drugega kot da se igrate s telefonom ali računalnikom. Tako ne boste imeli vratu upognjenega.


4. Uporabite jopo ali jakno, da si podložite ledveno hrbtenico, še posebej če boste dlje časa v sedečem položaju. Samo položite jo pod ledveno hrbtenico, tako bo ledvena krivina ostala ohranjena.

5. Spreminjajte položaje iz faze sedenja, stoje, hoje v kolikor je to mogoče.

6. Še posebej pri letalskih sedežih je včasih težko sedeti, saj močno upognejo zgornji del hrbtenice in vam s tem težišče prenašajo naprej. Tu vam ne preostane drugega, kot da stalno spreminjate položaj sedenja, in se prestavljate po sedežu. Večina ljudi misli, da je potrebno vedno sedeti pri miru in trpeti kakršno koli slabo sedišče že pač imate na voljo. To ne drži, prestavljanje po sedežu je večinoma znak slabega sedišča in vse kar lahko naredite je ravno to, da se prestavljate po sedežu. S tem začasno razbremenite hrbtenico, saj hrbtenici statični položaji niso po godu, in s premiki spreminjate obremenitve in s tem razpršite in zmanjšate lokalno obremenitev.

Higiena ravnanja s hrbtenico je najpomembnejši element zdrave in neboleče hrbtenice.

Pridružite se nam na predstavitvi knjige Mehanik hrbta

http://kinvital.si/dogodek/prakticna-predstavitev-knjige-mehanik-hrbta/